MediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

Spot e-commerce – nowość w ofercie Biura Reklamy TVN Media

Po wdrożeniu rozwiązań in video-commerce przy programie „Top Model” Dział Rozwoju Produktu Reklamowego Online w Biurze Reklamy TVN Media opracował kolejny produkt dedykowany branży e-commerce. Pierwszym klientem TVN Media, który korzysta z nowego rozwiązania w ofercie biura reklamy, jest IKEA.

 

 

 

 

 

Spot e-commerce to innowacyjne rozwiązanie reklamowe, łączące działania o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym. Jest to reklama wideo emitowana na platformie player.pl, pozwalająca na natychmiastowy zakup prezentowanych w niej produktów. Na tle innych rozwiązań reklamowych spot e-commerce wyróżnia się wysoką skutecznością i interaktywnością.

 

 

 

„Spot e-commerce to naturalny krok w ewolucji reklamy wideo. W świadomości marketerów siłą tej kategorii komunikacji pozostaje budowanie efektów długoterminowych, takich jak świadomość czy wizerunek marki. Z drugiej strony widać też pewne zmiany w myśleniu. Coraz częściej od reklamy oczekuje się generowania efektów natychmiastowych, co odnosi się również do kategorii przekazów wideo. Spot e-commerce jest odpowiedzią na te potrzeby. Zależało nam na tym, aby w ofercie digital pojawił się produkt generujący efekty podobne pod względem zaangażowania odbiorców do tych, jakie dotychczas uzyskiwały kreacje rich mediowe, a dodatkowo oferujący możliwość natychmiastowego zakupu reklamowanych produktów.” mówi Maciej Ziąbrowski, dyrektor ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W 2019 roku Polacy wydali na zakupy w internecie blisko 51 mld zł, a w latach 2018-2022 wartość tego rynku ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld złotych. To oznacza, że klienci z branży e-commerce w coraz większym stopniu poszukiwać będą niestandardowych działań reklamowych.

Spot e-commerce pojawia się, w zależności od rodzaju kreacji, przed, w trakcie lub po odtworzeniu właściwego materiału wideo. W lewej części kadru podczas emisji spotu pojawia się metka informująca o produktach objętych możliwością natychmiastowego zakupu online. Metka rozwija się automatycznie ukazując listę reklamowanych produktów wraz z cenami. Najechanie kursorem na produkt powoduje zatrzymanie spotu, dzięki czemu użytkownik ma dłuższy kontakt z reklamą. Kliknięcie w wybrany produkt pozwala poznać związane z nim szczegóły, a przycisk „Wybierz” umożliwia przejście na stronę docelową e-sklepu i zakup prezentowanego w spocie produktu.

Inspiracją do stworzenia spotu e-commerce był spot świąteczny IKEA z 2018 roku, który w baśniowej konwencji przedstawiał produkty wraz z cenami. Jako spot e-commerce emitowany podczas ostatnich Świąt zyskał element interaktywności umożliwiający bezpośredni zakup 4 reklamowanych produktów z kolekcji DINERA.

„W IKEA nieustająco poszukujemy nowych, lepszych rozwiązań i testujemy je. W ten sposób zdobywamy wiedzę w różnych obszarach. Dotyczy to także komunikacji marketingowej, w której bardzo chętnie sięgamy po nowe formy reklamowe zgodne z potrzebami biznesowymi firmy. Obszar e-commerce jest przez nas obecnie bardzo intensywnie rozwijany. Spot e-commerce pozwala na zintegrowanie działań skutkujących wzrostem świadomości marki wśród konsumentów z aspektem sprzedażowym.” – ​mówi Katarzyna Turlej, Project Manager IKEA.

Przedpremierowy launch spotu e-commerce dla IKEA odbył się w okresie świątecznym w player.pl. Od stycznia nowy produkt jest dostępny w ofercie Biura Reklamy TVN Media.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *