Sprawozdanie abonamentowe TVP za 2017r.

Zarząd Spółki Telewizji Polskiej S.A. przekazuje coroczne sprawozdanie z wykorzystania przez Telewizję Polską S.A. wpływów z opłat abonamentowych na realizację misji publicznej w 2017 roku. Prezentowany dokument szczegółowo opisuje gospodarowanie przez TVP S.A. środkami abonamentowymi w minionym roku, a także wywiązywanie się z ustawowych obowiązków nałożonych na nią, jako nadawcę publicznego.
 

 
Mimo trudności obiektywnych, rok 2017 był dla Telewizji Polskiej czasem intensywnych, zakończonych sukcesem, wysiłków ku odbudowie oglądalności, oraz prac w kierunku uporządkowania i unowocześnienia struktury Spółki. Dzięki przemyślanym działaniom programowym, pierwszą dwudziestkę programów telewizyjnych, najlepiej oglądanych w 2017 roku, stanowi 70% pozycji TVP. Seriale emitowane w Telewizji Polskiej gromadzą największe audytorium w Polsce. Obok od lat bijącego rekordy oglądalności „M jak Miłość”, liczne grono wiernych widzów zdobył także serial historyczny „Korona królów”. Świadczy to o docenieniu przez widzów jakości i tematyki pierwszej od lat produkcji własnej telewizji publicznej. Spektakularnym sukcesem była transmisja gali sylwestrowej w Zakopanem – „Sylwester Marzeń 2017” – oglądany przez niemal co drugiego Polaka.
2017 rok był bardzo udany także dla kanałów tematycznych telewizji publicznej. Pozycję lidera utrzymały: TVP ABC, TVP Seriale i TVP Rozrywka. Sukces odnotował też kanał TVP Historia, który w minionym roku zdobył pozycję lidera w swojej grupie tematycznej oraz kanał informacyjny TVP Info, który zanotował kolejny, znaczny wzrost udziałów oglądalności. Kanał TVP Sport oraz transmisje sportowe w głównych kanałach gromadziły wielomilionowe rzesze Polaków kibicujących naszym. Tak było podczas transmisji Pucharu Świata w Skokach Narciarskich, Tour de Pologne i meczów reprezentacji Polski oraz rozgrywek z udziałem polskich zespołów w pucharach europejskich. W sumarycznym ujęciu analizy oglądalności, grupa TVP była w ubiegłym roku niekwestionowanym liderem na rynku medialnym.
Niezależnie od rozwoju oferty programowej w tradycyjnym kanale nadawania, w minionym roku TVP S.A. udostępniła platformę VOD. W jej ofercie, oprócz publikowanych na bieżąco produkcji krajowych, znalazły się produkcje międzynarodowe, emitowane na antenach TVP oraz pierwsze pozycje zakupione wyłącznie dla VOD. Dane z końca ubiegłego roku, wskazują na ogromne, stałe, rosnące zainteresowanie tą platformą (rok do roku o prawie 40%), co wskazuje na trafną decyzję TVP S.A., by popularyzować ofertę programową także w kanale nielinearnym.
Doceniając znaczenie zachodzących zmian technologicznych, celem wprowadzenia do ponownego obrotu dzieł klasyki telewizyjnej, zarchiwizowanych na nośnikach analogowych, wiosną 2017 roku TVP S.A. rozpoczęła proces digitalizacji „polskiej szkoły telewizyjnej i filmowej”. Efektem prac był pokaz w pełni zrekonstruowanego filmu „Spokój” Krzysztofa Kieślowskiego podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Telewizja Polska S.A., realizując zadania misyjne oraz kierując się szeroko rozumianą powinnością wobec społeczeństwa, włącza się także w liczne akacje pomocowe na rzecz poszkodowanych. W 2017 roku TVP wyemitowała m.in. kampanie połączone z SMSową zbiórką na rzecz: Caritas Polska, misji w Syrii, dzieci oraz z okazji Dnia Papieskiego. Warto zauważyć, że dzięki przemyślanemu planowaniu emisji, kampanie realizowane na antenach TVP generują zauważalne środki na rzecz wspieranych akcji.
W ślad za zmianami na rynku medialnym, Zarząd TVP S.A., kierując się zasadą usprawnienia procesów programmingu, kreacji i produkcji oraz chęcią poczynienia oszczędności w tych obszarach, rozpoczął prace nad zmianą struktury przedsiębiorstwa. Pierwszą redakcją gatunkową powołaną w tym trybie była Agencja Kreacji Teatru Telewizji Polskiej, która dzięki zapewnieniu jej stabilnego finansowania, przywraca świetność największemu teatrowi na świecie. Warto dodać, że decyzją Zarządu, od września 2017 powrócono go do stałego pasma teatralnego w TVP 1. Od jesieni spektakle Teatru Telewizji nadawane są w prime time o godzinie 20.25.
Pomimo presji konkurencyjnej ze strony dużych, w tym międzynarodowych podmiotów działających na polskim rynku medialnym, Telewizja Polska dzięki stabilnemu finansowaniu z abonamentu ma szansę nadal pełnić rolę mecenasa kultury oraz popularyzować ważne społecznie wydarzenia publiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *