MediaZapowiedzi TV

Styczeń 2020 na kanale SundanceTV

W styczniu SundanceTV szczególnie poleca uwadze serię dokumentalną „On the Spot: Smart World”. Kolejny sezon tej uznanej produkcji poświęcony jest wpływowi telefonii komórkowej, WiFi i smartfonów na lokalne społeczności w różnych zakątkach świata. W jednym z odcinków, dokumentaliści zadają pytanie czy mnisi buddyjscy mogą medytować, jeśli ciągle są na Instagramie? Podczas ekskluzywnego spotkania z Jego Świątobliwością Dalajlamą, twórcy serii dowiadują się o wspieranej przez niego finansowo aplikacji słownikowej, której celem jest zachowanie kultury tybetańskiej dla przyszłych pokoleń.

 

 

 

 

 

W nadchodzącym miesiącu SundanceTV zaprasza także na cykl filmowy Muzyka. Uczucia. Emocje. prezentujący obrazy z muzyką w roli głównej. W ramach cyklu będzie można zobaczyć między innymi: wielokrotnie nagradzany film „Departures” opowiadający o wiolonczeliście, który po rozwiązaniu orkiestry zmuszony jest do szukania nowego zajęcia czy dokument „Yallah! Underground” ukazujący pracę, marzenia i obawy jednych z najbardziej wpływowych i postępowych współczesnych artystów arabskiego podziemia w czasach wielkich zmian zachodzących w społeczeństwach arabskich w latach 2009 – 2013.

ON THE SPOT: SMART WORLD
Od 12 stycznia w niedziele o 21:00

Rozwój technologii i telekomunikacji w ostatnich dziesięcioleciach w zadziwiającym tempie posuwa świat do przodu. W całej historii ludzkości nie byliśmy związani z tak wieloma ludźmi, a jednocześnie nigdy nie spędzaliśmy ze sobą tak mało czasu, jak to ma miejsce obecnie.

Kolejny sezon serii „On the Spot” odkrywa wpływ telefonii komórkowej, WiFi i smartfonów na lokalne społeczności w różnych zakątkach świata.

W jednym z odcinków, twórcy serii zadają pytanie czy mnisi buddyjscy mogą medytować, jeśli ciągle są na Instagramie? Podczas ekskluzywnego spotkania z Jego Świątobliwością Dalajlamą, dokumentaliści dowiadują się o wspieranej przez niego finansowo aplikacji słownikowej, której celem jest zachowanie kultury tybetańskiej dla przyszłych pokoleń.

ACCEPTABLE RISK

SEZON 1.
Od 9 stycznia w czwartki o 22:00

Lee Manning był dyrektorem wykonawczym globalnej firmy farmaceutycznej GumbinerFischer oraz kochanym mężem i ojczymem. Zatem z jakiego powodu w trakcie podróży służbowej do Montrealu został postrzelony w głowę i porzucony w środku miasta?

Życie żony Lee, Sary Manning, znów legło w gruzach – jej pierwszy mąż zmarł kilka lat wcześniej. Prowadzący śledztwo policjant – Emer Byrne, jest przekonany, że nie jest to prosta sprawa, a Sarah wcale nie jest tak niewinna, jak się może wydawać.

Przybycie nocnego gościa powoduje, że Sarah jeszcze bardziej pogrąża się w chaosie i niepewności.

MUZYKA. UCZUCIA. EMOCJE
W każdy styczniowy piątek o 22:00

3 STYCZNIA – DEPARTURES

Kiedy orkiestra, w której Daigo Kobayashi gra na wiolonczeli rozwiązuje się, mężczyzna rezygnuje z kariery muzycznej i przenosi się wraz z żoną Miką do rodzinnego miasta w północno-wschodniej prefekturze Yamagata. Znajduje ogłoszenie o pracy, w którym poszukują ludzi do, jak mu się wydaje, biura podróży. Oferta wydaje się być na tyle dobra, że Daigo udaje się na rozmowę. Gdy dociera na miejsce, pomieszczenie, w którym ma spotkanie, wypełnione jest nowymi trumnami…

10 STYCZNIA – JIG

Niezwykła historia ukazująca zmagania tancerzy podczas 40. Mistrzostw Świata w Tańcu Irlandzkim, które odbyły się w marcu 2010 roku w Glasgow. Trzy tysiące uczestników, ich rodziny i nauczyciele z całego świata przyjechali do Glasgow na tydzień pełen emocji i dramatów. Tancerze ubrani w peruki, w pełnym makijażu, ze sztuczną opalenizną, noszący wysadzane diamentami stroje warte tysiące funtów, walczą o upragnione tytuły Mistrzostw Świata.

17 STYCZNIA – LONDON TOWN

Anglia, rok 1979. Rosnące bezrobocie szczególnie mocno uderza w klasę robotniczą zamieszkałą na londyńskich przedmieściach. 14- letni Shay Baker musi bardzo szybko dorosnąć, by opiekować się
młodszą siostrą Alice, podczas gdy jego ojciec Nigel pracuje na dwa etaty próbując zapewnić byt swojej rodzinie.

Pewnego dnia Shay otrzymuje paczkę od matki – wyzwolonej Sandrine, która opuściła rodzinę lata temu, aby spełnić marzenia o karierze piosenkarki. W środku znajduje się kaseta z najnowszą muzyką z Londynu.

Shay ulega surowej energii utworu The Clash pt. „White Riot”, który dudni mu w uszach, otwiera umysł i powoduje, że zatraca się w muzyce, do chwili, gdy codzienne obowiązki nie przywrócą go do rzeczywistości.

MUZYKA. UCZUCIA. EMOCJE
W każdy styczniowy piątek o 22:00

24 STYCZNIA – YALLAH! UNDERGROUND

Obraz „Yallah! Underground” dokumentuje pracę, marzenia i obawy jednych z najbardziej wpływowych i postępowych współczesnych artystów arabskiego podziemia w czasach wielkich zmian zachodzących w społeczeństwach arabskich w latach 2009 – 2013.

Na Bliskim Wschodzie, w regionie pełnym napięć, młodzi artyści od lat walczą o swobodne wyrażanie siebie i promowanie bardziej liberalnych postaw w swoich społeczeństwach. Podczas Arabskiej Wiosny, podobnie jak wielu innych współczesnych artystów, lokalni twórcy mieli duże nadzieje na przyszłość i brali czynny udział w protestach. Jednak po latach zawirowań i niestabilności, młodzi Arabowie muszą stawić czoła zarówno starym, jak i nowym problemom, rozdarci pomiędzy uczuciem rozczarowania a mglistą nadzieją na lepszą przyszłość

31 STYCZNIA – THE MUSIC OF STRANGERS: YO-YO MA AND THE SILK ROAD ENSEMBLE

W ciągu ostatnich 16 lat, niezwykła grupa muzyków zebrała się, aby uczcić uniwersalną moc muzyki. The Silk Road Ensemble, międzynarodowy kolektyw stworzony przez uznanego wiolonczelistę Yo-Yo Ma, nazwany na cześć starożytnego szlaku handlowego łączącego Azję, Afrykę i Europę, jest przykładem tego, jak muzyka potrafi zacierać granice, łączyć odmienne kultury i wzbudzać nadzieję zarówno wśród artystów, jak i publiczności.

Obraz „The Music of Strangers: Yo-Yo Ma and the Silk Road Ensemble”, jest filmem twórców nagrodzonego Nagrodą Amerykańskiej Akademii Filmowej dokumentu „O krok od sławy” („20 Feet from Stardom”) i uznanego przez krytyków obrazu „Best of Enemies”. Dokument bada sposoby, w jakich
sztuka może zarówno zachować tradycję, jak i kształtować ewolucję kulturową podążając za ciągle zmieniającym się składem wykonawców – ponad 50 instrumentalistami, wokalistami, kompozytorami, aranżerami, artystami wizualnymi i gawędziarzami spotykającymi się w miejscach rozrzuconych po całym świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *