TVN i Discovery Polska liderem oglądalności na polskim rynku

Grupa TVN i Discovery Polska utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w całym sezonie jesiennym (wrzesień-listopad). Antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w listopadzie.

 

Antena główna TVN w listopadzie była numerem jeden w komercyjnej grupie widzów 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym – 13,5%, jak i wieczorem – 15,6% (18:00–23:00) i 16,3% (19:00-23:00). Największą przewagę nad konkurencją stacja utrzymała wśród widzów w wieku 16-49 mieszkających w dużych miastach (SHR: 15,9%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 15,5%).

Z udziałem na poziomie 10,1%, była także najchętniej oglądaną stacją w grupie 4+ (ujęcie całodobowe). Telewizja TVN nie miała sobie równych także w godzinach wieczornych – 12,8% SHR w godz. 18:00-23:00 oraz 13,3% SHR w godz. 19:00-23:00.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2018 r.

Grupa 4+ 16-49 16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59 TVP1 9,80% 6,53% 5,42% 4,81%
TVP2 8,50% 7,15% 6,05% 6,25%
Polsat 9,68% 10,73% 10,80% 8,67%
TVN 10,13% 13,49% 15,85% 15,52%
18:00 – 23:00 TVP1 11,51% 7,72% 6,13% 5,27%
TVP2 9,71% 8,56% 6,71% 6,99%
Polsat 9,30% 11,30% 11,21% 9,61%
TVN 12,84% 15,56% 19,18% 19,46%
19:00 – 23:00 TVP1 11,10% 7,60% 5,69% 5,17%
TVP2 10,31% 9,33% 7,30% 7,53%
Polsat 8,67% 10,46% 10,59% 9,49%
TVN 13,31% 16,27% 20,46% 20,96%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

TVN była także najchętniej wybieraną stacją w całym sezonie jesiennym, osiągając 13,4% w grupie 16-49 oraz ponad 10,1% udziału w grupie 4+ (ujęcia całodobowe).

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w sezonie jesiennym 2018 r.

Grupa 4+ 16-49 16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys., wysoki dochód

02:00 – 25:59 TVP1 9,16% 5,95% 4,74% 4,31%
TVP2 8,73% 7,27% 6,21% 6,48%
Polsat 10,06% 11,27% 11,34% 9,35%
TVN 10,14% 13,40% 15,77% 15,32%
18:00 – 23:00 TVP1 10,83% 7,27% 5,75% 5,05%
TVP2 10,06% 8,77% 6,75% 6,97%
Polsat 9,65% 11,71% 11,73% 10,09%
TVN 12,90% 15,74% 19,01% 19,18%
19:00 – 23:00 TVP1 10,71% 7,47% 5,73% 5,26%
TVP2 10,64% 9,47% 7,24% 7,38%
Polsat 9,04% 10,86% 11,02% 9,81%
TVN 13,31% 16,30% 20,07% 20,48%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Za dobrymi wynikami sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości. Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. „MasterChefa” oglądało średnio niemal 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 19,1%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły prawie 2,3 mln widzów (SHR 16-49: 22,2%).

Pozostałe formaty rozrywkowe także uzyskały świetne wyniki. „Mam Talent!” przyciągał regularnie prawie 3 mln widzów (19,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” oglądało średnio niemal 19% widowni 16-49, a „Top Model” 19%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył świetny sezon, osiągając średni udział na poziomie 20,4% w grupie 16-49. „Fakty” niezmiennie utrzymują pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych, ciesząc się średnią oglądalnością na poziomie 21,6% SHR (16-49).

Fantastyczne wyniki jesiennej ramówki cieszą tym bardziej, że to pierwsza połączona propozycja programowa TVN i Discovery Polska. Pokazuje to, że integracja naszych firm oraz wybory programowe w poszczególnych stacjach okazały się niezwykle trafne. Stawiając odbiorców na pierwszym miejscu, razem jeszcze lepiej spełniamy ich oczekiwania tworząc ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Piotr Korycki, Prezes Zarządu TVN i Discovery Polska.

W ujęciu łącznym portfolio grupy TVN i Discovery Polska także utrzymało pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując w listopadzie ponad 28,7% udziału wśród widzów 16-49, a w całym sezonie jesiennym – 28,45%. W listopadzie stacje HGTV Home & Garden oraz Travel Channel odnotowały rekordowy wynik w grupie 4+ – HGTV 0,58% SHR; Travel Channel 0,18% SHR. TTV, TVN24, TVN Turbo oraz Food Network mogą pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, zaliczyły także najlepszy listopad w historii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *