TVN Media: Pozytywna opinia niezależnego audytora w sprawie działań handlowych za rok 2016

TVN Media Sp. z o.o. poinformowała dzisiaj o pozytywnym wyniku audytu swojej Polityki Handlowej za cały 2016 rok. Zgodność działań sprzedażowych TVN Media z przyjętymi wytycznymi została potwierdzona w raporcie przygotowanym przez firmę consultingową Deloitte.
 

W 2016 roku po raz kolejny TVN Media przeprowadziła audyt swoich działań sprzedażowych, celem uzyskania niezależnej opinii o przestrzeganiu Polityki Handlowej. Z raportu audytora wynika, że transakcje sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego przeprowadzone w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku zostały zrealizowane zgodnie z postanowieniami Polityki Handlowej w zakresie odnoszącymi się do cen przyjętych w transakcjach sprzedaży.

Wprowadzając jasne i przejrzyste zasady handlowe chcemy budować dobre i trwałe relacje z naszymi partnerami biznesowymi. Zależy nam również na tym, aby rynek reklamy telewizyjnej w Polsce rozwijał się na uczciwych i zdrowych zasadach z korzyścią dla wszystkich jego uczestników” – mówi Piotr Tyborowicz, Prezes TVN Media Sp. z o.o.
Deloitte zrealizowało badanie zgodnie z Międzynarodowym Standardem Usług Poświadczających 3000, a zakres prac obejmował m.in.:

  • przeprowadzenie rozmów z odpowiednimi członkami kierownictwa i pracownikami TVN Media;
  • przegląd stosownych wewnętrznych procedur, dokumentów i zapisów – na podstawie wybranej próby;
  • uzyskanie zrozumienia mechanizmów kontrolnych dotyczących transakcji sprzedaży, w tym wdrożonych przez Zarząd ogólnych mechanizmów kontroli systemów informatycznych;
  • testowanie, na podstawie wybranej próby, zgodności transakcji sprzedaży z kryteriami cenowymi zawartymi w Polityce w zakresie sprzedaży;
  • przeprowadzenie odpowiednich procedur analitycznych.

W 2014 roku TVN Media wprowadziła nową Politykę Handlową, która jest aktualizowana co roku. Jej zapisy regulują  opcje i warunki zakupu czasu antenowego w programach telewizyjnych rozpowszechnianych przez nadawców reprezentowanych przez spółkę. Do najważniejszych jej zasad należą:

  • jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji;
  • wzajemne respektowanie obowiązujących formalnie deklaracji oraz;
  • transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów potwierdzających brak odstępstw od obowiązujących reguł.

Proces ewaluacji stosowania Polityki Handlowej w praktyce jest kontynuowany w 2017 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *