TVP i PAP rozpoczynają współpracę w dziedzinie dystrybucji materiałów wideo

W ramach współpracy między PAP a TVP materiały wideo telewizji będą udostępniane w serwisie wideo Polskiej Agencji Prasowej. Synergia technologiczna, redakcyjna i biznesowa pomiędzy Mediami Narodowymi jest możliwa i przynosi korzyści – powiedział podczas konferencji prasowej 12 września prezes PAP Artur Dmochowski.
 
Na wtorkowej konferencji prasowej w siedzibie PAP w Warszawie zainaugurowano współpracę Polskiej Agencji Prasowej i TVP. „Sądzimy, że i PAP, i TVP będą w stanie pokazać, że synergia technologiczna, redakcyjna i biznesowa pomiędzy Mediami Narodowymi jest możliwa i przynosi korzyści” – powiedział Dmochowski.
Tłumaczył, że dzięki wspólnej platformie wideo PAP i TVP, redakcje korzystające z serwisu będą mogły znacznie zmniejszyć koszty związane z produkcją własnych materiałów wideo, a użytkownicy Internetu otrzymają szerszy dostęp do relacji z bieżących wydarzeń. „Sądzimy, że skorzysta na tym cały rynek medialny” – ocenił.
Zdaniem Artura Dmochowskiego zmiany przyniosą także korzyści dla PAP i TVP. „Skorzystamy obustronnie: telewizja uzyska szerszy dostęp do użytkowników, będą również korzyści komercyjne, ponieważ te materiały będą opatrzone reklamami, a zatem będziemy z telewizją dzięki temu mieć dodatkowy przychód” – wskazywał.
Członek Zarządu TVP Maciej Stanecki wskazywał na konferencji prasowej, że współpraca między PAP a TVP jest także „bardzo dobrym początkiem” do powstania wspólnego portalu Mediów Narodowych. Zapowiedział, że Telewizja Polska będzie dostarczać klientom serwisu wideo PAP kilkadziesiąt materiałów dziennie i ponad tysiąc materiałów wideo miesięcznie. W serwisie PAP znajdą się fragmenty głównych programów publicystycznych i informacyjnych TVP, a także treści o charakterze sportowym, czy lifestylowym.
Maciej Stanecki podkreślił, że liczy także na zainteresowanie mediów treściami powstającymi w ośrodkach regionalnych TVP. „To jest zupełnie niewykorzystana szansa, to jest takie moje małe marzenie, żeby te treści faktycznie były szeroko dostępne: reportaże, relacje, czy po prostu informacje” – zaznaczył.
„Dla nas to będzie dobra formuła, dzięki której poszerzamy zasięg naszych treści, zakładamy, że treści krótkie w najbliższej perspektywie zwiększą ten zasięg dwukrotnie” – podkreślił członek Zarządu TVP. (PAP/CI)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *