Dwie duże sieci kablowe w USA bez Russia Today

Rosyjskiej propagandowej stacji telewizyjnej nie będzie można znaleźć w ofercie dwóch operatorów pokrywających zasięgiem największe amerykańskie miasta.

 

 

Firma ComCast Chicago rozerwała współpracę z Russia Today powołując się na poprawkę wprowadzoną przez senatora Johna McCaina pozwalająca firmom bez podania przyczyn odmówić transmisji treści finansowanych lub kontrolowanych przez rosyjskie władze.

Wcześniej ze swoich sieci kablowych wycofał kanał Russia Today amerykański operator kablowy Spectrum, należący do firmy Charter Communications. Sieci kablowe obydwu firm pokrywają największe amerykańskie miasta takie jak Nowy Jork, San Diego, Los Angeles i Chicago.

W marcu 2018 r. Russia Today przestało docierać do odbiorców telewizji naziemnej w Waszyngtonie po tym, gdy operator — firma WNTC zakończyła nadawanie jej sygnału.

Russia Today – występująca obecnie pod skrótem RT, to stworzona w 2008 r. telewizja nadająca programy TV po angielsku, arabsku, hiszpańsku, niemiecku itd. Jej właścicielem jest państwowa agencja informacyjna RIA Nowosti finansowana z rosyjskiego budżetu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *