Grupa TVP i TVP1 liderami stycznia 2022

W styczniu 2022, 6 na 10 najliczniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej, wśród nich premierowy film „Marusarz-Tatrzański Orzeł” i transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich Zakopane 2022. Z sukcesem zamknęły styczeń grupa TVP i TVP1. Wzrosły też udziały kanałów tematycznych: TVP Info, TVP Seriale, TVP Historia, TVP HD, TVP Kobieta, TVP Dokument i TVP Polonia.

 

Według NAM w poniedziałek, 31 stycznia niespełna 2,1 mln widzów obejrzało w momencie największej oglądalności premierowym odcinek nowego serialu TVP2 „Serce na sprzedaż”. Średnia widownia serialu wyniosła ponad 1,2 mln widzów przy udziałach 10,8%. Serial zajął pozycję lidera pasma i podwyższył wynik anteny.

W styczniu 2022 liderem rynku była grupa TVP, której miesięczne udziały wyniosły 25,8% i były najwyższe w rynku. Z kolei wśród anten pierwsze miejsce zajęła TVP1, z udziałami w grupie 4+ na poziomie 8,3%. Swoją pozycję umocniły też kanały tematyczne.

Kanał informacyjny TVP Info uzyskał udziały na poziomie 3,9% – wyższe o 10% w porównaniu do stycznia 2021 (grupa 4+). Stacja zwiększyła swoje udziały również w pozostałych grupach wiekowych, uzyskując 3,5% w grupie 7-74 (wzrost o 10,7%) oraz 2,1% wśród widowni 16-59 (wzrost o 12,6%). W styczniu najliczniej obejrzał się „Teleexpress Extra”, którego widownia w niedzielę, 30 stycznia wyniosła prawie 1,2 mln widzów, a udziały 9,1% (grupa 4+).

Także TVP Seriale z dynamiką wzrostu na poziomie 32-33% zwiększyły udział odpowiednio do poziomu: 1,65% w grupie 4+, 1,73% w grupie 7-74 i prawie 2% w grupie 16-59. Najliczniej w ofercie kanału widzowie obejrzeli popularne seriale: „Czterej pancerni i pies” (widownia odcinka emitowanego 12 stycznia wyniosła 615 tys. osób, a udziały 6%), serial kryminalny „Ojciec Mateusz” oraz serial komediowy „Ranczo”.

W styczniu licznie obejrzała się też oferta programowa TVP Historia. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 0,68%, więcej o 6,3% niż przed rokiem, a w grupie 7-74 udziały wyniosły 0,69% (wzrost o 6,2%).

Rośnie też zainteresowanie wokół programów TVP HD. Kanał zwiększył udziały we wszystkich grupach wiekowych. W 4+ dynamika wzrostu wyniosła o 34%, a udziały 0,55%. Z kolei w grupie 16-59 antena uzyskała 0,69% udziałów (wzrost o 40,8%). Pozycję umacnia też TVP Polonia, która uzyskała udziały na poziomie 0,24% w trzech grupach: 4+, 7-74 oraz 16-59. Wzrost anteny wyniósł w zależności od grupy od 60% do 84,6%. Także nowe kanały Telewizji Polskiej konsekwentnie budują pozycję rynkową. Hitem kanału TVP Kobieta okazał się w styczniu serial „Dzikie pszczoły”, którego odcinek wyemitowany 25 stycznia obejrzało ponad 146 tys. widzów, przy udziałach 11,2%. Miesięczne udziały kanału w grupie 4+ wyniosły 0,27%, natomiast w NTC wyniosły 0,71% i był to najwyższy wynik kanału w tej grupie.

Z kolei w TVP Dokument widzowie najliczniej obejrzeli dokumentalny serial brytyjski „Niezwykłe miasta”. Widownia produkcji wyniosła ponad 48 tys. widzów, przy udziałach 0,38%. TVP Dokument na przestrzeni roku zwiększył swoje udziały o 150% w 4+ i uzyskał udziały na poziomie 0,1%. Wśród widzów NTC udział kanału na konie miesiąca wynosi 0,17%.

Według NAM w styczniu 6 w TOP10 programów miesiąca należało do anten TVP. Liderem pozostał serial „M jak miłość” z widownią 3,7 mln widzów (11 stycznia 2022). Wielomilionową widownię zgromadził też „Puchar Świata w Skokach Narciarskich Zakopane”, który obejrzało w TVP1 ponad 2,5 mln widzów (16 stycznia 2022). Hitem okazała się też nowa produkcja TVP „Marusarz-Tatrzański Orzeł”. Niezwykłą, filmową wręcz historię życia Stanisława Marusarza, legendarnego polskiego skoczka narciarskiego obejrzało w TVP1 2,5 mln widzów (16 stycznia 2022).

Telewizja Polska jest też liderem telewizji śniadaniowych. „Pytanie na śniadanie”, którego średnia widownia w styczniu 2022 wyniosła ponad 430 tys., a udzi

ały 8,3%, jest liderem programów porannych (grupa 4+). Również w styczniu Telewizja Polska uruchomiła ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Kampania ma przygotować widzów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Nowy standard oznacza dla widzów NTC wyższą jakości obrazu i dźwięku oraz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności usług dodatkowych, w tym z telewizji hybrydowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *