Kino Polska TV SA przejmuje Stopklatkę TV od Agory

Spółka Kino Polska TV SA, właściciel m.in. kanałów telewizyjnych Kino Polska i Zoom TV, kupiła od Agory SA za 32,2 mln zł 41% akcji spółki Stopklatka SA, nadawcy kanału naziemnego Stopklatka TV – największego kanału filmowego w Polsce. Tym samym spółka Kino Polska TV SA, posiadając 82,6% akcji, stała się większościowym właścicielem Stopklatki TV i znacząco wzmocniła swoją pozycję wśród największych grup medialnych w kraju.

 

 

Transakcja jest następstwem podpisanego w marcu br. listu intencyjnego dotyczącego potencjalnego kupna przez Kino Polska TV SA całości posiadanych przez Agorę akcji Stopklatki. Dzięki transakcji łączny udział kanałów Grupy Kino Polska w widowni z grupy komercyjnej wynosi już 1,91% (SHR%, All 16-49).

– To dla nas kolejny, bardzo ważny krok, w realizacji strategii Grupy Kino Polska, którą jest stworzenie jednej z pięciu największych grup medialnych w kraju. Przejęcie Stopklatki znacząco podniesie wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kino Polska i przyniesie nam szereg korzyści zarówno w zakresie synergii kosztów, jak i wielu innych obszarów działalności, na przykład przy negocjacjach cen zakupu licencji filmowych – komentuje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Kino Polska TV SA jest udziałowcem Stopklatki od początku nadawania kanału, czyli od marca 2014 roku. W niedługim czasie kanał osiągnął spektakularny sukces stając się największym kanałem filmowym w  Polsce. W sierpniu 2014 roku, po zaledwie 6 miesiącach od początku nadawania, Stopklatka TV osiągnęła 1% udziału w widowni z grupy komercyjnej. Od ponad 10 lat żadnemu innemu kanałowi nie udało się uzyskać podobnego wyniku w tak krótkim czasie. W I kwartale 2018 roku udział Stopklatki TV w widowni z grupy komercyjnej wyniósł 0,9% (SHR%, All 16-49). Stale rosną przychody kanału z reklam – w I kwartale 2018 roku były one o 2,7% wyższe niż w analogicznym okresie 2017.

–  Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-procentowy udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracydodaje Bogusław Kisielewski.

Stopklatka TV ma zasięg ogólnopolski i jest dostępna w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej (MUX-1) oraz w ofertach największych operatorów kablowych i cyfrowych platform satelitarnych. Kanał ma 11,4 mln aktywnych abonentów.

Kino Polska TV SA konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku kanałów telewizji naziemnej. Warto przypomnieć, że w styczniu br. spółka stała się jedynym właścicielem kanału naziemnego Zoom TV, kupując od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 236 udziałów spółki Cable Television Networks & Partners sp. z o.o., nadawcy tego kanału.

Zobacz także

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.