BadaniaMediaTVP

Seriale i programy rozrywkowe TVP liderami oglądalności w kwietniu 2019

W kwietniu 2019 grupa TVP z udziałami na poziomie 26,9% była liderem rynku telewizyjnego. Wzrost odnotowała TVP2, której udziały zwiększyły się o 3,8% (w stosunku do udziałów z kwietnia ub. r.), oraz kanały tematyczne: TVP Sport, TVP Historia i TVP3. W rankingu TOP 10 programów miesiąca aż 9 tytułów należało do Telewizji Polskiej.

 

W kwietniu listę 10 najpopularniejszych tytułów miesiąca zdominowały seriale i programy rozrywkowe TVP. Od początku roku ranking, zarówno według MOR*, jak i NAM** otwiera serial „M jak miłość”. Odcinek 1 kwietnia zgromadził najliczniejszą widownię, bo aż 5,9 mln* osób (5,3 mln** widzów przy udziałach 33,9%). Na drugim miejscu znalazł się odcinek serialu „Na dobre i na złe” z 3 kwietnia. Obejrzało go według MOR – 3,8 mln osób, zaś według NAM – 3,6 mln widzów (24,1% udz.). Najpopularniejszym programem rozrywkowym miesiąca został pilot programu „Rolnik szuka żony”, który 22 kwietnia obejrzało 3,2 mln widzów (wyniki takie same według MOR i NAM), przy udziałach 20,3%. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów znalazły się również odcinki seriali: „Ojciec Mateusz” (3,1 mln widzów z 4 kwietnia), „Barwy szczęścia” z 2 kwietnia (3,2 mln widzów według MOR i o 100 tys. mniej według NAM) oraz nowość Jedynki, serial „Stulecie Winnych”, który 7 kwietnia obejrzało według MOR 3 mln osób, zaś według Nielsena o 200 tys. widzów mniej. Jest to najwyżej notowana nowość Telewizji Polskiej w sezonie wiosennym 2019 roku.

TVP2 wzmocniła swoją pozycję rynkową. Od lutego stale rosną udziały anteny. W kwietniu, porównując rok do roku, zwiększyły się o 3,8%. Wiosną świetne wyniki uzyskały programy rozrywkowe Dwójki: „Szansa na sukces Opole 2019”, „Europa da się lubić 15 lat później” oraz „Dance Dance Dance”, które dołączyły do stałej oferty rozrywkowej anteny zapewniając jej pozycję lidera w paśmie emitowanych tytułów. „Szansa na sukces Opole 2019” wydłużyła popularne, niedzielne pasmo rozrywkowe „Familiady” i „Koła Fortuny”, gwarantując antenie pozycję lidera od godz. 14.00 do godz. 16.10. Średnia widownia programu w kwietniu wyniosła według MOR 2,1 mln osób, a ponad 1,8 mln widzów według NAM. Natomiast największą widownię wg MOR miały odcinki z 7 i 28 kwietnia – oba po 2,2 mln widzów, za to wg NAM odcinek 14 kwietnia obejrzało 2,2 mln osób. Premiera programu rozrywkowego „Europa da się lubić 15 lat później” przyciągnęła średnio 2,2 mln widzów, zarówno według MOR jak i NAM. Z kolei średnia widownia „Dance Dance Dance” w ramówce wiosennej wyniosła według MOR 2,4 mln osób, a według NAM – 1,9 mln widzów.

Wśród kanałów tematycznych TVP wzrost konkurencyjności odnotowały TVP Sport, którego średnie udziały w kwietniu na poziomie 0,71%, zapewniły wzrost kanału o 223% w porównaniu z rokiem ubiegłym. TVP3 zwiększyło udziały o 15,5% do poziomu 0,97%, z kolei TVP Historia odnotowała wzrost o 4,9%, uzyskując w kwietniu udziały 0,64%.

W TVP Sport największą widownię zgromadziły transmisje piłkarskie Ligi Mistrzów: mecz Manchester United – FC Barcelona oglądało średnio 1,3 mln* osób, w minucie najwyższej oglądalności było to 1,4 mln widzów (560 tys.** osób, w piku 687 tys.** widzów), a wśród rozgrywek Ekstraklasy spotkanie Lechia Gdańsk – Legia Warszawa, oglądało 568 tys.* widzów, a według NAM 384 tys. osób. Obok piłki nożnej, do najpopularniejszych transmisji miesiąca należały żużel – mecz towarzyski, turniej tenisowy WTA oraz Formuła 1. TVP Info i TVP Kultura utrzymały pozycję sprzed roku uzyskując w kwietniu średnie miesięczne udziały na poziomie odpowiednio 3,44% i 0,37%.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej **NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *