BadaniaMediaTVP

Sukces TVP1 i TVP2

W lutym 2019 anteny TVP1 i TVP2 jako jedyne odnotowały wzrost udziałów spośród wielkiej czwórki i zdominowały ranking najpopularniejszych tytułów miesiąca. Bezkonkurencyjna ponownie okazała się Jedynka. Rosną także udziały kanałów tematycznych.

 

TVP1 już kolejny miesiąc jest liderem. W lutym Antena ze średnimi udziałami w grupie 4+ na poziomie 10,6% odnotowała wzrost w porównaniu do zeszłego roku o 1,4%. Doskonałe wyniki ma także TVP2, której udziały wyniosły 8,7% i są o 0,2% wyższe od analogicznego okresu ubiegłego roku. Wynik ten zapewnił Dwójce awans z miejsca czwartego na trzecie w rankingu najpopularniejszych stacji telewizyjnych.

Programy nadawane przez publicznego nadawcę w lutym zdeklasowały konkurencję. Według danych Modelu Oglądalności Rzeczywistej najliczniejszą widownię zgromadził odcinek serialu „M jak Miłość” wyemitowany 4 lutego (średnio 5,9 mln widzów) oraz „Teleexpress” z 3 lutego (5,6 mln). W lutym widzowie licznie oglądali także transmisję konkursu indywidualnego Pucharu Świata w skokach narciarskich w Oberstdorfie, którą  w kulminacyjnym momencie śledziło przed telewizorami 7 mln widzów w TVP1 (średnia 5,5 mln) i 1,14 mln osób na antenie TVP Sport (średnia 1,05 mln) oraz program „Sanatorium Miłości”. Dane te potwierdzają zarówno wyniki uzyskane z MOR, jak i NAM.

Według danych Nielsen Audience Measurement aż 18 na 20 najpopularniejszych tytułów miesiąca należało do anten TVP. Najwyższą widownię zgromadził serial „M jak Miłość”,  który 4 lutego obejrzało 5,7 mln widzów przy udziałach 35,8%. Drugie miejsce pod względem widowni zajął „Teleexpress”, który 3 lutego zobaczyło 5,4 mln (udz. 35,4%). Był on tym samym najlepiej oglądanym serwisem informacyjnym miesiąca. Na trzecim miejscu uplasował się konkurs skoków narciarskich Pucharu Świata w Oberstdorfie transmitowany 3 lutego. Średnia widownia transmisji wyniosła 5,2 mln (udz. 34,2%), a w kulminacyjnym momencie rywalizację skoczków oglądało ponad 6,5 mln. W tym dniu antena TVP1 uzyskała udziały dzienne na poziomie 14,1% i były to najwyższe udziały dzienne miesiąca.

W pierwszej 20 najpopularniejszych tytułów miesiąca według NAM znalazły się ponadto: relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich z Lahti i Willingen, Mistrzostwa  Świata w narciarstwie klasycznym, „Na dobre i na złe”, program rozrywkowy „Sanatorium miłości”, nagrodzony w tym roku Telekamerą serial „Ojciec Mateusz”, „Barwy szczęścia”, „Wiadomości”, „Familiada”, „Blondynka” i program publicystyczny „Sprawa dla reportera”.

Wśród kanałów tematycznych wzrost konkurencyjności odnotowały: TVP Sport, TVP ABC i TVP3. Udziały kanału TVP Sport – lidera wśród kanałów sportowych – wyniosły w lutym 1,2% i były wyższe prawie o jeden punkt procentowy niż w ubiegłym roku. Najlepiej oglądaną transmisją był konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich rozgrywany 17 lutego w Willingen. Transmisję obejrzało ponad milion widzów, przy udziałach 8,1%.

TVP ABC, lider wśród kanałów dziecięcych, odnotował w grupie 4-12 wzrost udziałów o 21,1% do poziomu 13,2%. Z kolei dynamika wzrostu w grupie 4+ wyniosła 7,6%. Antena uzyskała w lutym udziały na poziomie 1,6%. Najlepiej oglądała się animacja „Super Wings”, którą 13 lutego obejrzało 471 tys. widzów w 4+, z czego 256 tys. stanowiła młodsza widownia w wieku 4-12 lat. Udziały programu wyniosły odpowiednio 3,1% wśród ogółu widowni oraz 27,7% wśród młodszych widzów.

Trend rosnący utrzymuje od kilku miesięcy antena regionalna TVP3, której udziały w lutym 2019 urosły o 21% i wyniosły 1,04%. Najlepiej oglądanym tytułem kanału był „Dziennik Regionów” z 4 lutego, który zgromadził średnio 275 tys. widzów przy udziałach 2,2%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *