Wizja przyszłości robotyki i sztucznej inteligencji na wystawie Milan Design Week

Od 9 do 14 kwietnia firma Sony będzie prezentować swoją wizję wzbogacania ludzkiego życia przez robotykę na wystawie Milan Design Week.

 

Firma Sony pokazuje, jak roboty mogą wzbogacić życie i społeczeństwo

  • Wystawa „Affinity in Autonomy” (Podobieństwo w autonomii) ukazuje świat, w którym sztuczna inteligencja i technologia są ściślej zintegrowane z codziennym życiem ludzi; ważnym tematem jest także głębsza analiza relacji między ludźmi a robotami
  • Autorzy wystawy analizują emocje, towarzyszenie człowiekowi i zachowanie się automatów; przyglądają się także temu, jak ludzie wchodzą w interakcje i współegzystują z robotami dziś, jak może to wyglądać w przyszłości i jaki wpływ na nasze zmysły ma technologia
  • Od stworzenia w 1999 r. swojego pierwszego robota rozrywkowego AIBO firma Sony nieustannie poszerza swoją wiedzę i zrozumienie sztucznej inteligencji i robotyki

Ekspozycja skupia się na przyszłych relacjach między ludźmi a robotami zdolnymi do odczuwania emocji. Stanowi próbę pokazania, że kiedy my, ludzie, poczujemy, iż nasi automatyczni przyjaciele naprawdę żyją, zaczniemy dostrzegać w nich podobieństwo i odczuwać rodzaj powinowactwa.

Osoby odwiedzające wystawę będą mogły przejść przez różne „strefy” ukazujące pięć najważniejszych obszarów interakcji między ludźmi a robotami:

1. Przebudzenie (Awakening): pierwsza strefa ma zwiększyć świadomość sensoryczną i umożliwić doświadczenie nowego typu inteligencji: ściana światła i dźwięku poprowadzi zwiedzających w przyszłość, gdzie będą mogli zobaczyć, jak ludzie wchodzą w interakcje z robotami na nowe, nieoczekiwane sposoby.

2. Autonomia (Autonomous): ta przestrzeń pozwala odkryć kwestie związane z niezależnością i wolną wolą robotów. Jej centralną część zajmuje wahadło, a wchodzących gości wykrywają autonomiczne byty. Sprawia to, że odwiedzający zmuszeni są zrewidować własne odczucia i reakcje.

3. Zgodność (Accordance): tę strefę wypełniają kule, a każda z nich ma własną, indywidualną osobowość. Kule łączą się ze sobą, współpracują, działają zgodnie z sąsiednimi obiektami. Nieprzewidywalne działania tych robotów mogą nawet doprowadzić do tworzenia się ich społeczności.

4. Afiliacja (Affiliation): dzięki ciągłym interakcjom z ludźmi roboty rozwijają się zarówno intelektualnie, jak i emocjonalnie, o czym można przekonać się w tym pomieszczeniu. Zrozumienie tej symbiotycznej relacji pozwoli zwiedzającym lepiej wyobrazić sobie przyszłość, w której roboty będą sprawiały wrażenie bardziej żywych.

5. Asocjacje (Association): w przyszłości roboty będą odgrywać integralną rolę w naszym życiu, w społeczeństwie i infrastrukturze. W ostatniej części wystawy zwiedzający będą musieli zadać sobie pytania o to, co sądzą na temat przyszłego „podobieństwa w autonomii” ludzi i robotów.

— Wystawa „Affinity in Autonomy” ukazuje stale ewoluującą relację między ludźmi a technologiąkomentuje Yutaka Hasegawa, dyrektor Creative Center.To spojrzenie na to, jak może wyglądać przyszłość robotyki opartej na sztucznej inteligencji poprzez analizę inteligencji i emocji robotów.

Od chwili powstania Creative Center w 1961 r. firma Sony przoduje w dziedzinie projektowania i innowacji, zachowując wierność zasadom głoszonym przez swoich założycieli: „Rób to, czego nikt wcześniej nie zrobił” oraz „Bądź zawsze o krok przed innymi”.

Od stworzenia w 1999 r. AIBO, pierwszego w historii robota mającego służyć rozrywce, firma Sony nieustannie rozwija swoją wiedzę i rozumienie zjawiska sztucznej inteligencji. Wystawa nawiązuje do pozycji Sony w tej dziedzinie; ewolucja emocji i zachowań robotów prowadzi do uczenia się i rozwoju, w czym istotną rolę odgrywa towarzyszenie człowiekowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *