„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców

Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe Firmy”. Otwarte spotkanie z ekspertami odbędzie się już jutro – w czwartek, 13 czerwca br. o godz. 12:00 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.

 

 

Wychodząc naprzeciw zmianom na rynku pracy „Gazeta Wyborcza” rozpoczyna projekt „Szczęśliwe Firmy” skierowany do pracodawców. Jego częścią są otwarte spotkania z ekspertami i praktykami organizowane w siedmiu miastach Polski – Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie oraz Warszawie.

– O rynku pracownika słyszał już każdy, ale szczęście w pracy to nowy trend, który nabiera coraz większego znaczenia. To już nie tylko zadowolenie z wykonywanych zadań i wynagrodzenia, nie wystarczą także dotychczasowe benefity, jak choćby prywatna opieka medyczna. Kluczową sprawą dla nowego pokolenia pracowników jest poczucie sprawczości, tworzenie rzeczy ważnych, realizacja celów własnych na równi z biznesowymi – mówi szef projektu „Szczęśliwe Firmy” Robert Staśkiewicz.

Uczestnicy siedmiu debat poszukają definicji „szczęścia w pracy”, będą się też zastanawiać nad wartościami, sensem pracy, współczesną rolą lidera oraz funkcjonowaniem na coraz szybciej zmieniającym się rynku. Paneliści porozmawiają o wyzwaniach przyszłości – automatyzacji, sztucznej inteligencji i robotyce, sprawdzą też, jak na poczucie szczęścia w pracy wpływa otoczenie: miasto, życie osobiste, pasje, zdrowie – i czy można traktować je odrębnie oraz w jaki sposób powinien odnaleźć się w tym ekosystemie pracodawca. Opiszą również praktyki, jakie stosują najlepsze firmy na polskim rynku.

Na towarzyszących debatom warsztatach, prowadzonych zgodnie z metodą design thinking, uczestnicy będą szukać nowych pomysłów na budowanie kultury organizacji opartej na wartościach. Na łamach lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl pojawi się również cykl artykułów „Szczęśliwe Firmy” bazujących na raportach i doświadczeniach przedsiębiorstw. Materiały będą przedstawiać m.in. efekty spotkań w ramach akcji i prezentować zalety poczucia szczęścia w firmach zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.

Pierwsze spotkanie w ramach „Szczęśliwych Firm” odbędzie się już jutro – w czwartek, 13 czerwca br. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Jana Bażyńskiego 8, Gdańsk). Początek debaty o godz. 12:00. Do dyskusji zaproszenie przyjęli: Barbara Zych – założycielka Employer Branding Institute, Monika Jaskulska z Infuture Institute, Mariusz Turek z Akademii Psychologii Przywództwa, Sławomir Łoboda – wiceprezes LPP S.A., Katarzyna Zadrożna – Culture and Communication Senior Global Manager w AmRest, Kornelia Łukaszewska – menedżer ds. wynajmu w Skanska CDE oraz dr hab. Halina Czubasiewicz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Debatę poprowadzi Maciej Drzewicki, redaktor naczelny tygodnika „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje” – wtorkowego magazynu „Gazety Wyborczej”.

Organizatorami spotkania w Gdańsku są Trojmiasto.Wyborcza.pl, Instytut Dobrego Życia, „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje” oraz „Wysokie Obcasy Praca”, partnerami lokalnymi – LPP, Skanska oraz Uniwersytet Gdański.

Partnerem krajowym projektu „Szczęśliwe Firmy” organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” jest AmRest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *